Cooper Legacy - Del 6

Del 1 | Del 2 | Del 3 | Del 4 | Del 5

Någon timme senare så släpptes hon ned igen utanför Ryans hus. Amber hade inget klart minne av vad som hade hänt, att hon hade blivit bortförd kom hon ihåg, men vad som hände där uppe hade hon ingen aning om. 
Dagen efter så gick hon till parken där sommarfestivalen är för att tänka, hon ville kunna prata om det som hände igår med någon. Den enda hon kunde tänka på var Nicholas, men ingen skulle väl tro på att hon hade blivit bortförd av utomjordingar? Hon ringde honom ändå och frågade ifall de kunde mötas på ett café.
En halvtimme senare var hon där, men Amber kunde inte se Nicholas. Hon hoppades på att inget hade kommit upp för honom, men förmodligen var han nog bara lite segare än henne.
"Såå... Vad var det som du ville prata om?" undrade Nicholas. Amber kände sig lite osäker på ifall hon skulle berätta om vad som hände igår natt ändå.
"Vi går in och pratar om det" sa Amber till honom. Hon kände på sig att hon kanske kommer ångra att hon berättar om det, men hon måste bara få det ur sig.
"Du kommer inte tro mig när jag berättar det här, du kommer säkert inte vilja prata med mig igen för du kommer tro att jag är galen." sa Amber till honom och drog historien om hur hon blev bortförd.
Till hennes förvåning när hon hade berättat klart så började han skratta och klappa händerna. Amber som hade trott att han skulle sluta vilja vara vän med henne, istället så tog han det som ett skämt. Hon visste inte riktigt hur hon skulle reagera.
"Amber, det är okej. Jag vet inte om jag tror på aliens men du är inte den första som berättar något sånt" sa han lugnt. Hon tyckte det kändes bra att ha berättat för någon, det spelade inte så stor roll egentligen om han trodde på det eller inte. Bara hon fick det ur sig så kände hon sig nöjd.
De kramades och sa sedan hejdå, Amber tackade honom för att han hade lyssnat på henne och sa att hon verkligen behövde det.
Cooper Legacy | sims 3, sims 3 legacy, ts3 | |
Upp