Sims 4: Bundle Packs?

Jag hade tänkt tipsa er först om att en sida säljer Sims 4 Bundle Pack 5 redan nu, men sedan kollade jag på priset och började fundera på ifall det faktiskt var billigare. Det kostade 399 kr (+frakt), så jag kollade upp vad ett game pack kostar på Origin eftersom jag hade för mig om att de kostar 199 kr. Vilket visade sig stämma, och det betyder att ifall man köper ett bundle pack så blir man istället lurad på pengar istället för att spara pengar. Eftersom prylpaket kostar 99 kr och game packs 199 kr, vilket blir 397 kr (99+99+199). Så genom att köpa på Origin så sparar man två kronor (och behöver inte betala för frakt).
 
Det jag vill säga med inlägget är att tänk efter ifall du faktiskt sparar pengar innan du köper ett bundle pack, har du en rabattkod på sidan så kan du ju faktiskt spara pengar på att köpa där istället. Två kronor låter lite, och det spelar egentligen ingen roll om man slösar 2 kr. Det som jag stör mig på är bara att det känns som man borde spara pengar på att köpa 3 spel samtidigt.
 
Så istället tänker jag tipsa er om att köpa prylpaketen du vill ha på Origin och använda rabattkoden ORIGIN30 i kassan, och sedan köpa Äta ute när det kommer ut.
Sims 4: Allmänt | bundle pack, game pack, prylpaket, sims 4, äta ute | |
Upp