Bygger ett till hus i Newcrest

Det är så skönt att EA satsade på att göra byggläget enklare för nybörjare, för innan Sims 4 så hatade jag att bygga och nu har jag istället hamnat i en period där jag tycker det är roligare att bygga än att spela. Problemet med byggläget till Sims 3 för mig var att det fanns för många alternativ eftersom vi hade både färghjul och kunde välja mönster på saker. Tyckte även att byggläget bara kändes svårt att jobba med för en nybörjare i Sims 3, jag förstod ju liksom vad allt gjorde men det var ändå svårt att få det som man ville? Kände någon av er också så?
 
En annan sak som kanske bidrar till att det känns lättare att bygga nu är att jag kollar mer på hur hus ser ut på riktigt, så vet inte om det endast beror på att byggläget är enklare. Hur som helst, just nu håller jag på att bygga det här huset som ni ser här över. Det är långt ifrån klart så kommer säkert ändra på vissa saker som ni ser på bilden nu. Vad tycker ni om det hittills?
Sims 4: Mina hus/rum | byggläget, hus, sims 3, sims 4 | |
Upp