Tankar och idéer om restaurang-game packet

 
Tänkte skriva lite om mina tankar kring det kommande restaurang-game packet. Detta är alltså endast det jag vill att det ska innehålla, inte vad det kommer innehålla. Bilderna har inget med restaurang-game packet att göra, de kändes bara passande.
 
Vad jag önskar att se i restaurang-gamepacket är möjligheten till att göra olika sorters restauranger, menar då att man ska kunna ha allt från riktigt fina restauranger till en liten asiatisk restaurang. Hade varit lite coolt ifall man kunde ha pizzerior och snabbmatsställen. 
 
Det hade också varit kul om man kunde äga sin egna restaurang, menar då inte genom Dags att jobba-systemet. Vill att det ska likna det, typ att man ska kunna anställa personal. Problemet med Dags att jobba-systemet är att man måste ha tomten satt som Butik istället för Restaurang.
 
Ifall man kunde äga sin egna restaurang hade det även varit coolt ifall ens restaurang kunde få stjärnor likt Michelinstjärnor. Vissa simmar som kommer dit skulle då vara hemliga inspektörer som bedömer ens sim restaurang. 
 
Det finns så mycket de kan göra med detta game pack och jag hoppas verkligen att det jag skrev kommer att finnas i det. Känns lite osäkert kring att kunna äga egen restaurang, med tanke på att i Spadag så kan man inte äga ett eget spa. 
 
Om du har några idéer så kommentera gärna de! Hade varit kul att se hur andra tänker, vad ni tycker är viktigt i ett restaurang-game pack.
Sims 4: Allmänt | game pack, sims 4, sims 4 restaurang | |
#1 - - Mikka:

Jag håller med om att olika teman på restauranger vore väldigt coolt att ha! Sen vill jag ju gärna ha att det finns servitriser som kommer ut med maten, tar beställningar/fixar notan och kanske att man kan berömma maten eller skälla ut servitriserna! Kanske även att man kan gå in till själva köket för att klaga vore coolt! Åh, eller köra på en springnota!

Jag känner mig skeptiskt till att man kan komma att äga en restaurang och få stjärnor, eftersom det kan krävas ganska mycket arbete för att få det att fungera bra, så känns det mer lämpat att lägga till i en expansion än i ett game pack. Men jag kan ju ha fel, det vore ju coolt att kunna äga en :D

Svar: Oooo jaa det hade varit ascoolt!

Känner mig också skeptisk till det, men samtidigt så är det ju ändå ett game pack. Det känns som att game packs fungerar på ungefär samma sätt som expansioner men lite mer begränsade ämnen bara? Men med tanke på Spadag så kommer man nog förmodligen inte kunna äga en restaurang :( Men hoppas ändå på att man kommer kunna.
Eawysims

Upp