Sims-tag!

Har tagit frågorna från den här och den här grejen från tumblr.
 
Om dig och dina åsikter
 
1. Berätta om hur och när du började spela
Började spela Sims 1 när jag var jätteliten, eftersom min mamma spelade det. Kommer inte ihåg så mycket om det eftersom jag var så liten.
2. Sims 1, 2, 3 eller 4? Motivera varför
Just nu gillar jag Sims 3 mer än Sims 4, men det känns som att Sims 4 skulle kunna bli ännu bättre sen när det finns mer expansioner. Saknar småbarn och mer saker barnen kan göra. 
3. Om du fick bestämma vad nästa expansion skulle innehålla, vad hade du valt?
Förmodlingen ingen överraskning om man läser svaret över, men hade velat att de kom en expansion som liknar Sims 3 Leva livet. Såklart skulle småbarn finnas med i det, eller komma som en uppdatering.
4. Om du fick bestämma vad nästa game pack skulle innehålla, vad hade du valt?
Restauranger skulle jag ha sagt, men nu när det snart kommer det så säger jag nog lägenheter om det skulle funka som game pack. Annars så vet jag faktiskt inte just nu.
5. Om du fick bestämma vad nästa prylpaket skulle innehålla, vad hade du valt?
Hade nog velat ha något som liknar Sims 3 Sovrum och badrum, vill ha mer sängar till Sims 4. Har ingen aning om vad som skulle kunna vara "premiumföremålet" i ett sånt prylpaket.
6. Om du var en sim vilka egenskaper, vilket jobb och vilka färdigheter hade du haft?
Hade varit kock. Egenskaper beror lite på vilket spel man menar, men förmodligen något som liknar att man har matintresse, är kreativ och kanske lat? Färdigheter som jag hade haft hade väl varit att kunna laga mat och måla.
7. Vilken var den första expansionen du köpte?
Kommer inte ihåg, har fått många expansioner.
8. När spelade du senast?
Igår på kvällen.
9. Vad eller vem är din inspiration till ditt simsspelande?
Allt möjligt, hittar mycket inspiration hos andra bloggare, youtubers och simblrs. Brukar hitta inspiration genom att googla på typ barnrum osv också.
 
Om nedladdat innehåll:
 
1. Med eller utan cc?
Föredrar att spela med cc.
2. Realistiskt cc eller maxis match?
Maxis match.
3. Har du försökt göra eget cc?
Ja, men endast att ändra färg på saker till Sims 4 och poser.
4. Hur mycket cc har du i din modsmapp?
Sims 3: 3,30 GB
Sims 4: 125 MB (nyss rensat ut allt, ska ladda ner mer senare)
5. Är din modsmapp organiserad?
Sims 3: Ja, men inte lika organiserad som till Sims 4.
Sims 4: Ja.
 
Din spelstil:
 
1. Hur spelar du ditt spel helst?
Förut gillade jag mest att skapa simmar, men nu gillar jag att spela flera generationer och försöka utforska spelet så mycket som möjligt speciellt i Sims 3.
2. Spelar du utmaningar? Om du gör det vilken/vilka är din(a) favorit(er)?
Ja, och legacy challenge är min favorit eftersom det är en fri utmaning som gör att det inte känns repetitivt.
3. Spelar du med fusk?
Nej, bara resetsim och byggfusk.
4. Tycker du om att döda dina simmar?
Nej.
5. Vilken värld spelar du oftast i?
Sims 3: Olika hela tiden.
Sims 4: Willow Creek.
6. Spelar du med simmar som EA skapat?
Har testat men oftast inte, men det är kul att göra det ibland.
 
Favoriter:
 
1. Expansion?
Sims 3: Leva livet kanske.
Sims 4: Finns inte så många ännu men Dags att jobba tror jag. Fast gillade många av de föremål som kom med Trevligt tillsammans.
2. Game pack?
Finns bara två av de just nu, och tycker de är ungefär lika bra.
3. Prylpaket?
Sims 3: Har för få, men Sovrum och badrum verkar som ett bra prylpaket.
Sims 4: Romantiska trädgårdsprylar.
4. Värld?
Sims 3: Har ingen direkt favorit just nu.
Sims 4: Windenburg, syns att de lagt ner mycket tid på att göra världen fin.
5. Färdighet?
I både Sims 3 och 4 så gillar jag matlagning mest, och måla är också kul.
6. Jobb/yrke?
Sims 3 och 4: Har nog ingen direkt favorit, gillar de flesta. Det jobbet jag gillar minst är sport/idrott.
7. Familj som EA skapat?
Gillar familjen Goth, har inte spelat så mycket med de men gillar storyn.
8. CC-skapare?
Sims 3: Pickypikachu och Anubis.
Klicka på bilden för att komma till sidan där du kan ladda ner.
 
Bilder:
 
1. Visa din favoritbild från ditt spelande
Den här kanske? Har bilder som jag gillar mer från Sims 3 men vill inte visa de förrän jag skrivit om det eftersom de är från min legacy challenge.
2. Visa din äldsta bild från ditt spel som du har på din dator
Tror det är den här.
3. Om du har en simself, visa bild på den
Har ingen just nu, men vill göra en sen!
4. Visa en bild på din favoritfamilj
Just nu är min favoritfamilj den familjen som jag kör legacy challenge med.
 
Jag taggar Simsdeluxe, Simstales och AnnaSims till att svara på frågorna, ni kan ladda ner frågorna här så ni slipper sudda ut alla mina svar eller så gör ni det själva.
Sims 3: Allmänt, Sims 4: Allmänt | sims 3, sims 4, sims tag | |
#1 - - simsdeluxe.se:

Tycker att det var jättekul att du taggade mig i den här. Håller med dig i de flesta svaren faktiskt.

Svar: Jättekul att du hade lust att göra den också! Hade varit kul att börja göra mer såna saker. Känns lite som du sa då längst upp i ditt inlägg. Höll även med dig om de mesta!
Eawysims

#2 - - Mikka:

Himla kul att du taggade mig att få göra detta! Älskar när man gör saker - bloggar ihop :) Sen är det även så kul att läsa andras svar och se hur olika man ser/spelar sitt spel!

Svar: Jaa, försöker att komma på lite fler saker som man skulle kunna göra tillsammans. Håller med om att det är kul att läsa andras svar, tycker speciellt om att läsa om vilka expansioner, game packs och prylpaket andra vill ha!
Eawysims

Upp