Sims 4: Ladda ner utan mesh

Ibland ser man något som man vill ladda ner, men man gillar inte texturen på meshen som behövs för att det ska funka i ens spel. I den här guiden tänkte jag visa hur man laddar ner något som behöver en mesh, som har en textur man inte gillar och hur man tar bort den. Så endast den versionen man vill ha syns i ens spel. 
 
Det är superenkelt att göra och det enda programmet du kommer att behöva är Sims 4 Studio, för att ladda ner det så måste du registrera dig på deras forum.
 
Den frisyren jag tänkte ladda ner är denna, jag vill endast ha maxis match-versionen och inte alpha-versionen. Så det jag börjar med är klicka på länken som leder till sidan där jag kan ladda ner meshen (alpha-versionen).
Här över ser ni hur alpha-versionen ser ut, här kan ni ladda ner den. På min bild så har inte sidan laddats klart helt, men det ska såklart finnas en grön "Download"-knapp. Klicka på den för att ladda ner frisyren.
Sedan öppnar du Sims 4 Studio och trycker på "My Projects", glöm inte att fylla i ditt "Creator Name" ifall du inte har gjort det redan.
Sedan klickar du dig dit där dina filer hamnar när du har laddat ner, och öppnar alpha-versionen som i detta exempel heter "Nightcrawler AF Hair SUGAR.package" det kommer såklart heta olika beroende på vilken frisyr du laddar ner.
När du öppnat filen så klickar du först på fliken "Warehouse" och sedan på "Type", det sista sorterar efter typ vilket gör det lättare att se.
Sedan håller du in vänster musknapp och drar ner för att markera alla "CAS Part" och "CAS Part Thumbnail", var försiktig så du inte råkar markera något annat.
När du gjort det så trycker du på knappen "Delete" på ditt tangentbord, och sedan på "Ok" i rutan som kommer upp.
Nu ska du göra exakt samma sak för "RLE 2 Image", ibland finns det en fil som bara heter "RLES Image" radera inte den. Jag har själv inte testat att radera den, och jag tror inte man ska göra det om den finns.
När du tryckt på "Delete" igen och "Ok" så behöver du bara spara och sedan är du klar i programmet. Det enda du behöver göra nu är att ladda ner den andra versionen utav frisyren (eller vad du nu laddade ner), i detta fall denna och sedan så lägger du in båda filerna (dvs den från alpha-frisyren och den från maxis match-frisyren) i din mods-mapp. Sedan är du klar!
Sims 4: Guider | guide, sims 4 | |
Upp