Spelar Äta ute - Del 3

Några bilder på restaurangen Villa Bovine. Sista bilden är på uteplatsen, enda stället en grupp med 8 simmar kan sitta vid. Påtal om uteplats, har sett lite rykten om att nästa prylpaket (det som är efter barnprylpaketet) kanske kommer att heta Backyard Stuff på engelska. Barnprylpaketet kommer förmodligen att heta Kids Room Stuff, men det är också ett rykte.
Dagen efter gick Keira tillbaka till sin restaurang. Jag köpte en till stol till bordet längst till höger, gjorde det mest för att familjen Goth (eller Spökh som de heter på svenska) kom dit. Det kändes elakt att låta de sitta vid olika bord. Det känns som det kommer ta rätt lång tid innan vi kommer ha råd att göra restaurangen finare.
Det tog inte lång tid innan det var fullt på restaurangen. Kommer behöva köpa fler stolar och bord snart, men just nu tjänar Keira inte så mycket på restaurangen. Så det kommer nog ta en stund.
Servitören Baby lyckas servera maten utan problem, fastän det var rätt stressigt på restaurangen. Juste, det var inte jag som gav honom namnet, han bara hette så. Tror man endast kan ha hemlösa simmar som jobbar på ens restaurang. Eftersom ingen av simmarna som redan bor i hus kom upp när jag valde simmar att anställa. Tror i alla fall att jag kommer att byta namn på honom senare. Har ni något förslag?
Keira fick sedan välkomna kunderna, och umgås lite med de. Eftersom jag inte ville att de skulle bli sura medan de väntade på att få ett bord.
Sen blev hon hungrig så hon fick äta på sin restaurang, hon valde en burk läsk och en hamburgare. När hon hade ätit klart hade jag glömt att betala så satt rätt länge och funderade över varför inte kunderna satte sig vid det bordet, kände mig dum när jag insåg att hon inte hade betalat. Så glöm inte de sen om ni äter på er egna restaurang.
Skulle väl inte ha tänkt att Baby var duktig förut eftersom han inte har tappat tallrikar, för senare på dagen gjorde han det ändå. Kunderna såg inte direkt ut att bry sig, vet inte ens om de märkte att han tappade tallrikarna eftersom de fortsatte bara att prata med varandra.
Keira blev däremot sur på honom, eller det var egentligen jag som valde att skälla på honom. Vet inte om det påverkar hur bra de är på jobbet, men kändes bra att göra det ändå. För er som inte äger Äta ute så kan man berömma, skälla ut och betala för att skicka iväg de på något som tränar upp deras färdigheter. När man gör det sistnämnda så är det något de gör efter man stänger restaurangen. Tror även det finns fler alternativ men kommer inte ihåg vilka de är just nu.
 
Tror förresten att jag kommer spela några dagar som jag inte tar bilder på, så det går lite snabbare för er att se något som händer på restaurangen. För just nu ser den ju typ likadan ut hela tiden. Känns som det blir lite segt om jag visar er bilder från varje dag?
Sims 4: Äta ute | restaurang, sims 4, äta ute | |
#1 - - Mikka:

Jag tyckte faktiskt om att han hette Baby, haha, det var så charmigt att en stor bufflig karl med helskägg har ett sådant "gulligt" namn. Men, åh andra sidan, du kan ju döpa honom till Bobby? Det är ju nästan liknande.

Sen håller jag med det du säger om att det vore en bra idé att "hoppa i tiden" med inläggen. Det kommer bli väldigt många inlägg om du ska visa varenda dag som går. Kör istället på de viktigaste delarna du vill visa med Äta Ute! Tror det blir bäst.

Jo, läste någonstans att man påverkar sin personals humör/arbetsmoral/prestation om man väljer att berömma/kritisera dem. Så det gäller att göra det med måtta och när det behövs, så att man inte får sura anställda eller lata anställda typ.

Svar: Kanske låter honom heta Baby då, hahahaahaha. Lite gulligt är det. Tror jag också läst något sånt om berömma/kritisera, men märker väl snart hur det fungerar.
Eawysims

Upp