Spelar Äta ute - Del 2

Såhär såg det ut efter att ha varit öppet i 8 timmar. Restaurangen fick en halv stjärna till (man börjar med en stjärna). Vi har fortfarande inget bra namn på stället, så skriv gärna namnförslag i en kommentar.
 
Det vi behöver förbättra är kvalitén på maten och servicen. Det vi gör bra är "personal touch", när jag höll över bilden för att se vad de menar så står det att kunderna gillar att jag som ägare till restaurangen pratar mycket med de. Typ ser till så att de har det bra.
Keira fick sedan gå hem och leta efter grodor och sånt. Tänkte samla ihop pengar så hon kunde laga mat först, men sen kom jag på att vi inte har någon spis eller något överhuvudtaget till köket hemma. Så då kom jag på att vi kan ju testa att äta på en restaurang istället? Vi får tyvärr gå själv eftersom Keira knappt känner någon just nu.
Restaurangen jag valde att gå till med Keira var en som heter Villa Bovine, som är skapad av EA/Maxis. På bilden kan ni även se en av de nya klänningarna som kom med Äta ute. Frisyren är också ny förresten, och skorna är från något prylpaket för den som undrar. Vad tycker ni om klänningen och frisyren? Tycker klänningen är rätt söt, inget jag själv skulle ha på mig men den är fint gjord.
Tyckte så synd om Keira för hon var tvungen att sitta vid ett bord med fyra stolar istället för två, eftersom borden som bara hade två stolar var redan tagna. Något jag märkte är att gardinerna har en färg som inte går att välja i köpläget, tycker det var lite konstigt.
Menyn för Villa Bovine ser ut såhär, valde White Nectar Blend och Butternut Gnocchi. Vet inte vad det heter om man har spelet på svenska, tycker själv inte om att spela på Sims på svenska så har det på engelska. Man kan endast välja en dryck och en maträtt förresten, per person alltså. Så om man vill ha efterrätt också så måste man beställa en gång till efter man ätit upp maten.
Kolla på henne, hon ser så ensam ut när hon sitter själv vid ett bord med fyra stolar. Gillar att maten var faktiskt rätt billig, trodde det skulle kosta lite mer att äta på en restaurang men det var inte så farligt. Keira beställde ju till och med nektar. Maten kostade bara 13§ så det var ju typ billigare att äta ute än hemma?
Sims 4: Äta ute | meny, restaurang, sims 4, äta ute | |
Upp