Spelar Äta ute - Del 1

Vill bara börja med att skriva att den här lilla "serien" av inlägg kommer inte vara skriven som en historia, utan mer att jag visar er hur jag spelar med det nya game packet. Simmen som jag valde att spela med är Keira Richardson, om du vill veta mer om henne så kan du läsa detta inlägget.
Keira har precis köpt en tomt i Magnolia Promenade, och här är hennes restaurang. Hon hade inte så mycket pengar så det blev bara något simpelt. Meningen med den här serien av inlägg är att vi ska börja från början med ett litet snabbmatsställe, och när hon tjänar mer pengar så ska vi försöka få den att se finare ut.
Det första jag gör efter att jag har köpt och byggt stället är att anställa folk, som ni ser på bilden så kan de ha olika nivåer i till exempel mixologi. Ju högre nivå de har desto bättre, så jag anställde de som hade högst nivå eftersom det påverkar hur många stjärnor man får på sin restaurang.
Sen valde jag menyn, tog inte så många maträtter och tog endast maträtterna som hade 1/5 som svårighetsgrad. Valde bland annat hamburgare, korv med bröd, BLT och fisktacos. Tog några glassar som efterrätt också.
Lät Keira hälsa på värden som heter Evan. Vet inte om det är bra att vara vän med sina anställda men tror det, så ska försöka bli vän med de.
Det tog inte lång tid innan det började komma kunder, eftersom det kom fyra nästan direkt så köpte jag ett till bord och flyttade två stolar till det nya bordet. Mer hade Keira inte råd med just nu.
Försökte få kunderna att känna sig mer välkomna genom att låta Keira välkomna de, något som de verkade uppskatta. Känns som en bra idé eftersom ingen av de anställda är speciellt bra på sina jobb just nu. Alla kunderna verkade vara rätt upprörda direkt när de kom till restaurangen, är osäker på om det var värden som fick de att känna sig arga?
Lät Keira gå och berömma kocken, hoppas på att de gör så att han blir bättre som kock. Som ni ser på bilden serverar servitören maten till två arga simmar. Vet inte riktigt hur jag ska få de att bli gladare än.
Servitören lyckades servera maten utan att tappa den. Trodde faktiskt att han skulle tappa den oftare men han har inte tappat den en enda gång hittills, trots att han serverat ungefär 6-8 simmar.
 
Måste fråga er en sak, har någon av er ett namnförslag till restaurangen? Tänk på att de ska passa ett ställe som mest serverar hamburgare. Spelar ingen roll om namnet är på svenska eller engelska.
Sims 4: Äta ute | sims 4, äta ute | |
#1 - - Felicia:

Jag tyckte det här gamepacket verkade tråkigt, men det ser ju riktigt kul ut när du skriver om det! :)

Svar: Tror vissa kan tycka att det är lite repetitivt att äga en restaurang, men samtidigt så kan nog många gilla att man kan äta på en restaurang med sin dejt eller familj. Mitt tips till dig om du känner dig osäker på ifall du vill ha det är att kolla lite recensioner på typ youtube.
Eawysims

#2 - - Louise:

Tänker typ Burger Bistro..:)

Svar: Bra förslag, tror jag kommer att ta det. Väntar tills del 2 är uppe innan jag byter namn isf, så fler får chans att kommentera.
Eawysims

Upp