Newcrest House #1

Har kommit på en ny sak, eller någon kanske har gjort det förut men nytt för mig i alla fall. Gick in på kartor på google och tog bara en plats efter vad jag tyckte kändes rätt. Om jag inte minns fel så blev det ett hus från New York, från området Queens. I verkligheten så fanns inte det lilla huset till vänster om huset, men kände att det blev lite tomt annars. Hade egentligen velat ha ett garage där men min tanke med det lilla huset var att familjen som bor där hade gjort om det till ett rum där de kan umgås med vänner och spela spel.
 
Inredningen var något som jag fick komma på helt själv, och min tanke med den var att försöka hålla ner kostnaden så mycket det gick men även få det att se lite amerikanskt ut. Barnrummet valde jag dock att inreda med typiska IKEA-möbler, eftersom det känns som man oftast inte köper lika dyra möbler till de?
 
Baksidan valde jag att inte ha så mycket möbler på eftersom jag vill ge de som laddar ner huset en chans att ändra lite saker själv, så det passar deras familjer. Det är även därför vissa ställen kanske känns lite odekorerade.
 
Har ni något förslag på från vilket/vilken land/stad jag ska bli inspirerad av för nästa hus? Förresten, här kan du ladda ner huset, jag föreslår att du placerar det på en av tomterna i Newcrest med storleken 20x15.
Sims 4: Mina hus/rum | hus, new york, newcrest, sims 4 | |
#1 - - masims.blogg.se:

Åh, hur fint och välgjort som helst! :)

Svar: Tack!
Eawysims

#2 - - Fanny:

Asså hur fint var inte det här huset!? Bra jobbat

Svar: Tack!
Eawysims

Upp