Hartman Legacy - Del 1

En timme tidigare så smsade Lyndsey en tjej som hon träffade på en bar för någon vecka sedan som hette Madalyn. I smset frågade hon ifall Madalyn ville följa med till baren i Windenburg. Någon minut senare fick hon ett svar där Madalyn skrev att de kan mötas utanför om en timme.
 
"Lyndsey, jag tror jag träffat någon! Vi har bara gått på en dejt men han verkar som en bra kille." sa Madelyn och tog upp sin mobil och visade en bild på honom från hans Simstagram.
"Kolla, han ser bra ut också." sa hon samtidigt som hon fnissade lite nervöst.
"Åh, vad kul! Är så glad för din skull." sa Lyndsey och gav henne en kram.
"Vi ska ses igen imorn, vi tänkte äta lunch tillsammans. Jag hoppas verkligen att det kommer funka mellan oss." berättade Madelyn.
"Lova att berätta hur det gick efter ni ätit?" frågade Lyndsey henne.
"Såklart! Ringer dig sen på kvällen?" svarade Madelyn.
Någon timme senare så satt Lyndsey kvar själv på baren, Madelyn var tyvärr tvungen att gå hem eftersom hon skulle jobba imorgon. Lyndsey var ledig imorgon så hon tog en till drink och kände sig ensam. Hon funderade på ifall hon kanske skulle försöka prata med någon, eller om hon bara skulle gå hem. 
 
Tanken på att Madelyn hade en dejt imorgon gjorde så att hon kände som att hon borde försöka träffa någon själv, samtidigt som hon egentligen inte kände sig redo för det än. Det var inte längesen som hon hade gått igenom ett jobbigt uppbrott med sin före detta pojkvän, som hon hade varit tillsammans med i flera år. 
 

 
Jag har valt nu att skriva om Lyndsey Hartman istället för min andra idé jag hade till en berättelse. Dels för att det inte tar lika mycket tid att skriva om henne, men även för att jag mest känner för att spela utan att tänka så mycket på en story. Vilket jag tror att jag hade varit tvungen att göra ifall jag skrev om den andra idén jag hade.
 
Planen är att jag ska försöka fortsätta spela med Lyndsey så länge jag kan, för att jag vet att jag har lätt att tröttna på familjer även om jag gillar att spela med generationer. Tänker försöka att inte ha så mycket krav och helt enkelt bara skriva och spela när jag känner för det. Så vi får se om detta blir en hel "serie" eller hur jag gör.
Sims 4: Hartman Legacy | legacy, sims 4 | |
#1 - - Mikka:

Ååh, ser fram emot att fortsätta läsa om Lyndsey! Men lite tråkigt att du inte kommer köra din andra idé, var lite nyfiken själv på att få läsa om den :)

Ett tips, om du lätt känner att det blir tråkigt att spela på samma familj är att du alltid gör saker du inte brukar. Tänk lite utanför lådan och låt dina simmar få ha det svårt, oftare än de har det lätt. Se även till att göra något annorlunda för varje ny generation! Kanske att de har ett visst tema som du ska följa? :)

Svar: Kanske skriver om min andra idé senare, vi får se beror lite på eftersom det skulle ta upp väldigt mycket tid.
Det är det jag har tänkt försöka göra, funderar även på att försöka fokusera mer på det sociala eftersom det är det jag tycker är svårast att skriva om. I alla fall att få dialogerna att låta trovärdiga, idéer till vad dialogerna ska handla om är inte lika svårt. Ska tänka på de två sista tipsen. Tack förresten för alla dina tips!
Eawysims

Upp